Texts:
Quotes:
Of that forbidden tree whose mortal taste
Brought death into the world, and all our woe,
[...] Sing, Heav'nly Muse... [Book i. Lines 1-6]
***
Illumine, what is low raise and support,
That, to the height of this great argument,
I may assert Eternal Providence,
And justify the ways of God to men. [Book i, I.22-26]
***
No light, but rather darkness visible. [Book i. Line 62]
***
***
Infinite wrath and infinite despair?
Which way I fly is hell; myself am hell;
And in the lowest deep a lower deep,
Still threat’ning to devour me, opens wide,
To which the hell I suffer seems a heaven. [Book iv. Line 73]
***
Farewell remorse; all good to me is lost.
Evil, be thou my good. [Book iv. Line 108]
***
Sighing through all her works, gave signs of woe
That all was lost. [Book ix. Line 782]
Contexts:
- Arnie Sanders' summary of PL: Books I and II; Books IV, IX and XII
- SparkNotes on PL
- PL study guide by Cummings
- PL study guide at Bibliomania
- A good introduction to PL
- Norton Anthology overview of PL
- PL on Wikipedia
- John Milton on Luminarium
- Andrew Marvell's poem as a preface to PL
- Major events in the 17th century
- Historical background: age of Milton and Marvell (at Bibliomania)
Terms:
epic; epic hero; in medias res; ab ovo; epic (extended) simile; soliloquy; flash-forward (prolepsis); flashback (analepsis); focalization (point of view); blank verse;
hubris; prelapsarian; felix culpa;
Civil War; Commonwealth; Puritans; Roundheads; Cavaliers; Restoration, Great Fire of London.
5 comments:
"Better to reign in hell than serve in heaven" ... is it better than batter my heart...? None of them sounds convincing enough to believe. I'm just wondering , where do you take your inspiration from...
Czy znajomość w szczegółach oznacza umiejętność wymienienia wszystkich wymienionych "deminów" i krain? To nieco przerażające...
Pytanie II: Materiały kryjące się pod linkami, jak np. konteksty historyczne będą obowiązywały na zaliczeniu?
Ad. pytanie 1: pytania testowe dotyczą szczegółów *istotnych* dla dzieła, które w jakiś sposób są niezbędne, by dzieło miało konkretny kształt i wymowę. Nie tworzę pytań-haczyków, które dotyczą mało ważnych szczegółów.
Ad. pyt. 2: na ocenę dst konieczna jest znajomość treści tekstów z listy lektur (do tego zalicza się też znajomość wymienionych cytatów). Pytania interpretacyjne i dotyczące kontekstu to wiedza czwórkowo-piątkowa.
Dziękuję za pomoc :)Przyznam, że brak konieczności zapamiętywania na czym Hermia położyła głowę zasypiając czy jaki dystans płynąc wpław pokonał Guliwer o wiele ułatwi sprawę.
Post a Comment